Ogólne Warunki Dostaw spółki DESPOL TECHNIKI MONTAŻOWE

O G Ó L N E   W A R U N K I   D Z I A Ł A L N O Ś C I   H A N D L O W E J

prowadzonej przez Despol Techniki Montażowe spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością

§ 1

DEFINICJE

Poniżej wskazanym wyrażeniom występującym w treści niniejszego dokumentu nadaje się następujące znaczenia:

  • OWD – niniejsze Ogólne Warunki Działalności Handlowej,
  • Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 ze zm.),
  • Prawo przedsiębiorców – ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2024 r., poz. 236),
  • DTM – Despol Techniki Montażowe spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Podgórska 3, 02-952 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000300711, dla której właściwe są numery NIP: 5213482037 oraz REGON: 141320563,
  • Umowa – umowa sprzedaży, o dzieło lub inna umowa (w tym nienazwana, o charakterze mieszanym), której celem jest przeniesienie własności rzeczy dystrybuowanych, produkowanych, wytworzonych, kompilowanych, montowanych, dostarczanych lub w innych sposób oferowanych przez DTM w ramach prowadzonych przez DTM działalności handlowej oraz świadczenie usług w zakresie dostawy, montażu, kompletacji, kompilacji, konfiguracji, przeprowadzenie prezentacji działania, obsługi oraz szkolenie personelu w tym zakresie,
  • Klient – podmiot będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego lub art. 4 ust. 1 Prawa przedsiębiorców, który zawiera Umowę z DTM, otrzymuje od DTM ofertę, składa wobec DTM zamówienie lub występuje z zapytaniem ofertowym,
  • Oferta – oświadczenie woli zawarcia Umowy na określonych warunkach złożone przez DTM Klientowi stanowiące ofertę w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego,
  • Cena – cena sprzedaży lub innych tytułów przeniesienia własności rzeczy i/lub wynagrodzenie należne DTM na podstawie Umowy,
  • Cennik Ogólny – lista cen towarów i usług oferowanych przez DTM publikowanych na stronie internetowej prowadzonej dla DTM lub w inny sposób udostępniany przez DTM osobom trzecim, obowiązujący w wersji opublikowanej od chwili dokonania tej publikacji,
  • Cennik Indywidualny – lista cen towarów i usług oferowanych przez DTM w stosunkach indywidualnych z danym Klientem, obowiązujący w danej wersji od chwili zatwierdzenia przez DTM i Klienta w formie dokumentowej.
  • Siła Wyższa – czynniki zewnętrzne niezależne od stron Umowy, związane z oddziaływaniem sił przyrody (jak pożary, powodzie, ruchy powietrza itp.), działaniami wojennymi, strajkami, katastrofami naturalnymi, katastrofami wypadkami w transporcie, ograniczanymi prawnymi związanych z wprowadzeniem stanu nadzwyczajnego, stanu epidemii, stanem zagrożenia epidemicznego i innymi, które bez winy stron Umowy uniemożliwiają lub znacznie utrudniają jej wykonywanie lub powodują opóźnienie w jej wykonaniu.

§ 2

ZAKRES ZASTOSOWANIA

  1. OWD stosuje się do wszystkich Umów zawieranych przez DTM z Klientami, o ile postanowienia Umowy nie wyłączają zastosowania OWD.
  2. OWD stosuje się w brzmieniu aktualnym w dniu zawarcia Umowy, tj. w brzmieniu, jakie jest opublikowane na stronie internetowej prowadzonej dla DTM pod adresem: despoltm.pl
  3. Postanowienia Umowy odmienne od postanowień OWD, o ile są zawarte w formie dokumentowej, mają pierwszeństwo przed postanowieniami OWD.
  4. Postanowienia jakichkolwiek regulaminów, ogólnych warunków umów, wzorców umów, wzorców zamówień itp. stosowanych przez Klienta nie znajdują zastosowania do Umowy, o ile inaczej nie postanowiono w Umowie lub DTM nie wyrazi na to odrębnej zgody w formie dokumentowej pod rygorem nieważności. Postanowienie Umowy lub zgoda DTM, o jakich mowa w zdaniu poprzedzającym, dla swej skuteczności muszą być wyrażone wprost i jednoznacznie, nie mogą być dorozumiane lub uznane za wyrażone przez przemilczenie. W tym zakresie zastosowanie art. 681 1 zd. 2-gie Kodeksu cywilnego zostaje wyłączone.

§ 3

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Klient powinien kierować wszelką korespondencję e-mail adresowaną do DTM, w tym zwłaszcza zapytania ofertowe, zamówienia, oświadczenia o przyjęciu oferty, potwierdzenie dostawy, terminu realizacji itp., z uwzględnieniem jej wysyłania (także) na adres: [email protected] .
  2. Wszelkie oświadczenia składane przez osoby działające w imieniu Klienta będą poczytywane za składane w imieniu Klienta. DTM ma prawo, ale nie ma obowiązku, oczekiwać wykazania właściwego umocowania osoby działającej w imieniu Klienta, zwłaszcza jeżeli takie umocowanie nie wynika z treści wpisu do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
  3. DTM oświadcza, że osoby, które działają w jego imieniu, w tym składają Oferty, są upoważnione do takiego działania.
  4. DTM oświadcza, że jest małym przedsiębiorcą w rozumieniu w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i art. 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.).
  5. DTM zastrzega sobie prawa własności intelektualnej do wszelkich treści dokumentów, wydruków, szkiców, rysunków, obliczeń, katalogów, próbek i innych materiałów przekazanych Klientowi w związku ze złożeniem Oferty i realizacją Umowy. Materiały te nie mogą być przez Klienta udostępniane osobom trzecim bez zgody DTM wyrażonej w formie dokumentowej pod rygorem nieważności. DTM zastrzega sobie również prawo własności wszelkich egzemplarzy wskazanych materiałów przekazanych Klientowi przy składaniu Oferty; w przypadku nie zawarcia Umowy lub jej rozwiązania Klient jest zobowiązany niezwłocznie zwrócić DTM otrzymane materiały.
  6. DTM i Klient zobowiązani są wzajemnie do zachowania poufności, co dotyczy wszelkich ujawnianych sobie wzajemnie okoliczności związanych z przedsiębiorstwami obu stron, zwłaszcza objętych tajemnicą przedsiębiorstwa i modelem biznesowym, jak również informacji dotyczących Umowy, Ofert, zapytań ofertowych, składanych zamówień, w tym warunków handlowych i cen. Strony zobowiązują się wzajemnie nie ujawniać osobom trzecim informacji poufnych, o ile nie druga strona nie wyrazi na to zgody w formie dokumentowej lub nie wynika to z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, ostatecznego i prawomocnego orzeczenia lub decyzji organu uprawnionego do nałożenia obowiązku ujawnienia takich informacji.
  7. Prawem właściwym dla wszelkich relacji umownych DTM z Klientem jest prawo polskie.
  8. Wszelkie spory związane z Umową będą rozstrzygane przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby DTM.

§ 4

OFERTA I ZAWARCIE UMOWY

  1. Oferta jest wiążąca dla DTM w terminie określonym w Ofercie. Jeżeli Oferta nie wskazuje terminu wiązania nią, Oferta jest wiążąca dla DTM w terminie 30 dni od dnia złożenia Oferty.
  2. Przyjęcie Oferty wymaga zachowania formy dokumentowej pod rygorem nieważności (na formularzu z systemu D.T.M. lub w formacie pdf przesłanym mailem.
  3. Zawarcie Umowy następuje przez przyjęcie Oferty przez Klienta, tak w formie potwierdzenia mailowego lub poprzez złożenie zamówienia na jej podstawie.
  4. Oferta może być przyjęta przez Klienta bez jakichkolwiek zmian, uzupełnień lub zastrzeżeń.
  5. Przyjęcie Oferty z jakimikolwiek zmianami, uzupełnieniami lub zastrzeżeniami nie wywołuje żadnych skutków, chyba że DTM potwierdzi wolę zawarcia Umowy z uwzględnieniem tych zmian, uzupełnień lub zastrzeżeń w formie dokumentowej pod rygorem nieważności w terminie 7 dni od otrzymania oświadczenia Klienta. Po bezskutecznym upływie tego terminu Oferta przestaje wiązać, a Umowa jest poczytywana za niezawartą.
  6. W przypadku przyjęcia Oferty w sposób określony w ust. 4 Umowa jest zawarta z chwilą przyjęcia Oferty. W przypadku, o jakim mowa w ust. 5, Umowa jest zawarta z chwilą potwierdzenia przez DTM woli zawarcia Umowy z uwzględnieniem zmian, uzupełnień lub zastrzeżeń zgłoszonych przez Klienta.
  7. Zmiana jakichkolwiek postanowień Umowy – w tym w szczególności choć nie wyłącznie co do jej przedmiotu, ilości, jakości, terminu realizacji, miejsca wydania, dostawy, ceny – wymaga zachowania formy dokumentowej pod rygorem nieważności. Do zmiany Umowy stosuje się odpowiednio postanowienia OWD o Ofercie i zawarciu Umowy.     
    § 5
    WYDANIE / DOSTAWA PRZEDMIOTU UMOWY
    1. O ile inaczej nie wynika z Oferty, Umowa zostaje wykonana poprzez wydanie jej przedmiotu Klientowi przez DTM z magazynu DTM w miejscowości Krzaki Czaplinkowskie, adres: ul. Główna 93, 05-530 Krzaki Czaplinkowskie, który to magazyn stanowi miejsce wykonania umowy.
    2. Wydanie przedmiotu Umowy w sposób inny, niż określony w ust. 1 – w tym poprzez wysyłkę do Klienta – powinno zostać określone w Umowie. O ile nie zostanie ustalone odmiennie, koszty wysyłki ponosi Klient. W przypadku ich poniesienia przez DTM, Klient zwróci je DTM. O ile nie zostanie inaczej ustalone, DTM dokona wyboru przewoźnika, spedytora, firmy kurierskiej, sposobu pakowania, trasy itp.
    3. Klient zobowiązany jest współdziałać z DTM przy wydaniu przedmiotu Umowy, w tym wykazać gotowość odebrania lub przyjęcia przedmiotu Umowy w umówionych miejscu i terminie, przy zapewnieniu odpowiedniej obsługi tych czynności w zakresie personelu i  sprzętu.
    4. W przypadku bezpodstawnej odmowy odebrania lub przyjęcia przedmiotu Umowy lub naruszenia obowiązków wskazanych w ust. 3, Klient zwróci DTM wszelkie powstałe z tego tytułu koszty transportu i przechowywania. Jeżeli w takim przypadku przechowywanie przedmiotu Umowy będzie miało miejsce w magazynie DTM, DTM ma prawo żądać wynagrodzenia za to przechowywanie w za każdą rozpoczętą dobę przechowywania w kwocie 30 zł/m2 tygodniowo.
    5. W przypadkach, o jakich mowa w ust. 3 i 4, Klient zobowiązany będzie do odebrania przedmiotu Umowy na swój koszt i w zakresie organizacji własnego przedsiębiorstwa, w miejscu przechowywania przedmiotu Umowy, o jakim to miejscu Klient zostanie powiadomiony przez DTM.
    6. W przypadku stwierdzenia, że wydawany przedmiot Umowy odbiega od postanowień Umowy – zwłaszcza pod względem ilościowym lub jakościowym, Klient zobowiązany jest spowodować sporządzenie pisemnego protokołu reklamacyjnego i przedstawić jego kopię DTM. W przypadku braków ilościowych lub uszkodzeń przedmiotu Umowy wydawanemu Klientowi w sposób inny, niż wskazany w ust. 1 (np. przy dostawie przy pomocy osoby trzeciej takiej jak, przewoźnik, spedytor, kurier), które to braki można stwierdzić przy rozładunku, protokół reklamacyjny winien zawierać podpis osoby dokonującej przewozu.
    § 6
    JAKOŚĆ PRZEDMIOTU UMOWY
    1. DTM zobowiązuje się wydać Klientowi przedmiot Umowy zgodny z jej treścią i w terminie tam określonym. Na życzenie Klienta DTM wyda dokumenty związane z wprowadzeniem przedmiotu Umowy do obrotu, jak certyfikat EU, specyfikacje produktu, deklarację zgodności z normami EU lub inne dokumenty właściwe i wymagane dla danego produktu. Na życzenie Klienta DTM dostarczy wymagania dotyczące magazynowania, przechowywania lub wymogi eksploatacyjne podawane przez producenta istotne dla uzyskania wydajności produkcyjnej lub utrzymania parametrów jakościowych przedmiotu Umowy.
    2. W przypadku, gdy przedmiotem Umowy jest przeniesienie własności rzeczy ruchomych (np. narzędzi) termin rękojmi wynosi 1 rok od chwili wydania przedmiotu Umowy Klientowi.
    3. Niezależnie od obowiązków określonych w § 5 ust. 6, Klient jest zobowiązany niezwłocznie zbadać przedmiot Umowy pod kątem jego wadliwości, zgodności z Umową i przydatności. W przypadku stwierdzenia wad przedmiotu Umowy Klient zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić stwierdzone wady pod rygorem utraty uprawnień z rękojmi i gwarancji.
    4. Jeżeli Umowa zawiera wskazanie okresu gwarancji, a nie zostaną przez DTM złożone inne oświadczenia gwarancyjne, gwarancja obejmuje odpowiedzialność DTM za usunięcie wad fizycznych przedmiotu Umowy lub dostarczenia przedmiotu Umowy wolnego od wad, które ujawnią się w okresie gwarancji. Okres gwarancji rozpoczyna bieg z chwilą wydania przedmiotu Umowy Klientowi.
    5. Wszelkie oświadczenia woli i wiedzy związane z procedurą reklamacyjną lub rękojmią powinny być składane przez Klienta w formie dokumentowej pod rygorem nieważności na adres poczty elektronicznej: [email protected]
    6. W przypadku nieuzasadnionej odmowy odbioru przez Klienta przedmiotu Umowy po usunięciu wady przedmiotu Umowy wolnego od wad, postanowienia § 5 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
    7. DTM nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści Klienta i/lub straty produkcyjne Klienta. Odpowiedzialność DTM z wszelkich tytułów łącznie zostaje ograniczona do wartości przedmiotu Umowy.
    8. DTM nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w wykonaniu Umowy spowodowane Siłą Wyższą.
    § 7
    ZAPŁATA CENY I WARUNKI PŁATNOŚCI
    1. Cena zostaje określona w Umowie. Może być określona na podstawie Cennika Ogólnego, Cennika Indywidualnego dla danego Klienta lub zostać określona jednorazowo w Umowie.
    2. Płatność Ceny następuje na podstawie faktury pro-forma, o ile nie zostanie inaczej ustalone w Umowie. Niezwłocznie po zaksięgowaniu zapłaty DTM wystawi i przekaże Klientowi fakturę, o ile nie nastąpiło to wcześniej.
    3. Wszelkie płatności Ceny Klient powinien realizować na rachunek bankowy prowadzony dla DTM wskazany w treści faktury, faktury zaliczkowej, faktury pro-forma wystawionej w ciężar Klienta przez DTM.
    4. Warunki zapłaty, w tym walutę Ceny, płatności zaliczkowe, płatności w ratach, terminy zapłaty określa Umowa.
    5. W przypadku określenia Ceny w Umowie w walucie polskiej, DTM zastrzega sobie prawo indeksowania Ceny wg proporcji zamiany kursu sprzedaży EUR/PLN stosowanego przez ING Bank Śląski S.A. z dnia poprzedzającego dzień złożenia Oferty do dnia poprzedzającego dzień wystawienia faktury, faktury zaliczkowej, faktury pro-forma. Zmiana Ceny w takim przypadku nie wymaga zmiany Umowy ani oświadczenia Klienta. DTM nie będzie dokonywał indeksowania Ceny w przypadku zmian kursu sprzedaży EUR/PLN o nie więcej niż 4%.
    6. W przypadku opóźnienia w zapłacie DTM przysługują odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych oraz rekompensata, o jakiej mowa w art. 10 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1790).
    7. Płatność podlega w pierwszej kolejności zaliczeniu na należności, o jakich mowa w ust. 6, wymagalnych na dzień księgowania płatności na rachunku bankowym prowadzonym dla DTM. W pozostałej części zapłata podlega zaliczeniu na poczet Ceny.
    8. W przypadku opóźnienia w zapłacie, do czasu prawidłowego rozliczenia wszelkich wymagalnych części Ceny, DTM ma prawo wstrzymać się z wykonywaniem wszelkich swoich zobowiązań wynikających z Umowy, a określony w Umowie termin wykonania zobowiązania przez DTM ulega przedłużeniu o czas opóźnienia w zapłacie.
    9. Do czasu prawidłowego rozliczenia wszelkich wymagalnych części Ceny z innych Umów łączących DTM z Klientem lub wcześniejszych partii z danej Umowy, DTM ma prawo wstrzymać dostawy dalszych towarów i usług i ich partii, odmówić przyjmowania dalszych zamówień Klienta i zapytań ofertowych, składania Ofert i zawierania Umów.
    § 8 
    ROZWIĄZANIE UMOWY
    1. Umowa ulega rozwiązaniu na skutek złożenia przez Klienta i DTM w tym przedmiocie zgodnych oświadczeń w formie dokumentowej pod rygorem nieważności.
    2. Umowa może ulec rozwiązania na skutek odstąpienia od niej przez Klienta lub DTM. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy wymaga zachowania formy dokumentowej pod rygorem nieważności.
    3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może być złożone w przypadkach prawem przewidzianych.
    4. Niezależnie od postanowienia ustępu poprzedzającego, DTM jest uprawniony do odstąpienia od Umowy w przypadku, gdy:
    1) Klient opóźnia się z zapłatą jakiejkolwiek wymagalnej części Ceny i upłynie dodatkowy termin – co najmniej 7-dniowy – wyznaczony Klientowi przez DTM na dokonanie opóźnionej zapłaty,
    2) Klient bezpodstawnie odmówi odebrania lub przyjęcia przedmiotu Umowy lub naruszy obowiązki  wskazanych w § 5 ust. 3 uniemożliwiając wydanie przedmiotu Umowy i upłynie dodatkowy termin – co najmniej czternastodniowy – wyznaczony Klientowi przez DTM na dokonanie odbioru Przedmiotu Umowy.
    5. W przypadku odstąpienia od Umowy przez DTM z przyczyn, za które odpowiada Klient, DTM przysługuje roszczenie o zapłatę kary umownej w kwocie odpowiadającej 100% Ceny netto w przypadku przedmiotu Umowy wytwarzanego, produkowanego, zamawianego, kompilowanego na indywidualne potrzeby Klienta, zaś w pozostałych wypadkach 50% Ceny netto. W przypadku poniesienia przez DTM szkody, której wartość przenosi zastrzeżoną karę umowną, DTM może żądać odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
    6. Siła wyższa: DESPOL TECHNIKI MONTAŻOWE sp. z o.o nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji zamówienia spowodowane okolicznościami niezależnymi od niego, takimi jak np.: strajk, okoliczności będące wynikiem nadzwyczajnych środków podjętych przez rząd, przeszkód transportowych, czy tez inne działania sił wyższych.
    § 9
    DANE FIRMY

DESPOL TECHNIKI MONTAŻOWE sp. z o.o.
02-921 Warszawa, ul. Podgórska 3
tel. 22 642 85 70
email: [email protected]

KRS: 0000300711
Kapitał spółki 100 000 PLN
Sąd Rejonowy dla m.st W-wy XIII Wydz. Gosp.
REGON: 141320563
NIP: 521-348-20-37
Zarząd:
Maciej Jaworski – prezes Zarządu

ING Bank Śląski S.A.
Swift: INGBPLPW

Numery rachunków:

PLN:    PL39 1050 1025 1000 0023 2708 6811
EUR:    PL44 1050 1025 1000 0023 2707 0328
GBP:    PL44 1050 1025 1000 0023 4747 5275
USD:    PL44 1050 1025 1000 0023 3533 5572